6 OEFENINGEN OM FIT TE BLIJVEN TIJDENS DE CORONACRISIS

Net zoals alle recreatieve winkels zijn ook de sportscholen gesloten tijdens de coronacrisis. Dit betekent echter niet dat we onze trainingsroutine volledig stil moeten leggen! In dit artikel geef ik je enkele oefeningen die je thuis kan doen zonder enige extra middelen om fit te blijven! 

  • Bodyweight Pushups. 

Een van de beste en meest bekende oefeningen die je op zelfstandige basis kan doen is de pushup. Een oefening waar je je eigen lichaamsgewicht op en neer van de vloer duwt om zo een weerstand op te bouwen waardoor je spieren geactiveerd worden. 

Is de standaard pushup te simpel voor je? Probeer dan eens je handen dichter bij elkaar te zetten in de vorm van een driehoek voor een diamond pushup. Of zet je armen wat breder uit elkaar voor een wide pushup. 

  • Squats 

De squat is ook een zeer gekende oefening voor lichaamsgewicht. Een oefening die zowel bekend staat bij de mannen als bij de vrouwen, de squat is een oefening waar je met gestrekte rug licht door je knieën gaat voor een weerstand in je bovenbenen. Deze oefening activeert vooral de bovenste pieren van de benen en zorgt zo voor een mooie en evenwichtige oefening. 

Is de squat te simpel voor je? Als je een gewicht in huis hebt liggen neem deze dan in je handen en knijp erin terwijl je je squats doet voor een uitdagende variatie.  

  • Burpees 

De burpee is een oefening waarbij je een pushup doet en meteen erna rechtstaat om zo hoog mogelijk de lucht in te springen. De burpee is een zeer goede oefening om de hartslag omhoog te krijgen voor het verbranden van vet. Van deze kan je best enkele sets achter elkaar doen. 

  • Sit-ups 

Een klassieker voor de buikspieren is de sit-up. Een oefening waar je plat op je rug ligt met je knieën licht geplooid. Hierna haal je je bovenlijf van de grond tot aan je knieën puur op de kracht van je buikspieren. 

Is de sit-up te simpel? Probeer dan eens om je benen en armen gestrekt te houden. Hierna probeer je met je handen je voeten aan te raken terwijl je armen en benen gestrekt houdt.  

  • Plank 

Ook een goede oefening voor de buikspieren is de plank. Maak van je lichaam een plank en steun op je handen of onderarmen. Houdt alles gestrekt door middel van je buikspieren. Doe dit een aantal keer ongeveer 1-2 minuten. 

  • Pull-ups 

Als je een pull-up bar in je huis hebt dan is de pull-up een van de beste oefeningen die je kan doen voor je hele lichaam. Door pull-ups te doen creëer je weerstand op je schouders, borst, biceps en je buikspieren. Maak van deze vrije tijd dus zeker gebruik om wat pull-ups te doen.  

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Een heel ander leven