“Ik noemde mezelf een corona-veteraan”

Voor Anke (18) verliep de lockdown anders dan bij de meeste. In de lockdown leerde ze verschillende dingen die haar zullen bijblijven. Zo bekijkt ze bekendheden nu op een hele andere manier.

“Hoe wereldvreemd zijn celebrities wel niet? Kim Kardashian promoot bijvoorbeeld hulp kits voor 60$ en gebruikt het virus als iets commercieels. Wat is er mis met deze mensen? Natuurlijk zijn er ook die wel hun deel doen en via livestreams geld inzamelen. Maar toch zijn er veel miljoenairs die geen zak doen.” Anke twijfelt even en maakt dan een vergelijking: “stel iemand heeft een miljoen flesjes handreinigingsmiddel en in de winkels is er een gebrek. Iedereen zou hem uitjouwen moest hij die voor zichzelf houden. Iedereen die het kan, zou eigenlijk moeten doneren.” Anke beseft nu ook meer dan ooit het belang van essentiële beroepen: “Iets wat ik zeker ga onthouden, en ik hoop dat de regering ook, is hoe cruciaal de medewerkers in winkels of ziekenhuizen zijn. Ik ben zo dankbaar dat ze elke dag voor ons klaarstaan.”

Het onaangenaamste gevoel ooit
“Wat me het meest zal bijblijven was toen ik in de nacht wakker was geworden, super misselijk met barstende hoofdpijn. Ik had het warm en mijn tanden klapperde. Ik had mijn mama wakker gemaakt. We hadden de dokter gebeld en ik kreeg een test aan huis. Die tube die in mijn neus werd gestoken was het onaangenaamste gevoel dat ik ooit heb gehad.” Toch probeerde Anke alles positief te houden. “Ik heb verschillende corona-reveals gedaan bij een vrienden alsof het een baby was. Ik noemde mezelf ook al een corona-veteraan. Toen ik de dag nadien te horen kreeg dat ik dan toch geen corona had, voelde ik me echt een sukkel.” Ze lacht even en gaat verder “een vriend stuurde me zelfs ‘jij kan toch ook echt helemaal niks, he?’” Al hield ze de situatie voor haarzelf luchtig via humor, was het toch een gevoel dat ze niet zal vergeten.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Belgische merken zetten naam op de Parijse modekaart