supporters SK Beveren

Ultras Beveren schrijven open brief aan het bestuur: “Er is een gebrek aan eerlijkheid en communicatie”

Ultras Beveren, de harde kern van SK Beveren, is bezorgd over de aanpak van het huidig bestuur en trekken de integriteit van de bestuursleden in twijfel. Dit doet het supporterscollectief, Ultras Beveren in een open brief aan het bestuur. “Als het clubbestuur geen concrete stappen onderneemt, dreigen er acties.”

Waarom is jullie vertrouwen in het bestuur zo sterk geschaad?

Door de loze beloften en doelstellingen bij aanvang van het seizoen. Het bestuur verzekerde ons dat we opnieuw op promotie naar de Jupiler Pro League zouden mikken en dat de nieuwe sportief directeur een competitieve kern had samengesteld om deze doelstelling waar te maken.

In de brief staat dat jullie vragen en zorgen genegeerd worden. Hoe ervaren jullie dat?

Er is een gebrek aan eerlijkheid en communicatie. Het laatste voorbeeld: na de match tegen Zulte-Waregem zijn we verhaal gaan halen aan de hoofdtribune. We hebben toen een constructief gesprek gehad met de CEO, Antoine Gobin, en sportief directeur, Tom Van De Abbeele. Ze Beloofden ons binnen de paar dagen duidelijke communicatie te bezorgen. Maar tot op het heden hebben we nog niets vernomen, terwijl de onrust bij de supporters alsmaar verder toeneemt.

Wat moet er volgens jullie gedaan worden om sportieve resultaten te verbeteren?

We verwachten meer inzet. We hebben in de competitie slechts 1 match kunnen winnen tegen de beloften van Standard. We blijven achter de spelerskern staan maar we eisen dat de spelers hun truitje natmaken. Een gebrek aan inzet kan in deze fase echt niet meer.

In de brief verwijzen jullie naar strategische investeringen. Wat is juist het probleem?

Het dramatische transferbeleid van de technisch directeur. Van De Abbeele blijft zich wegsteken dat er op papier voldoende kwaliteit is binnengehaald. Ze scouten louter op basis van data in plaats van fysiek te gaan scouten. Bovendien is er een ploeg samengesteld zonder echte leider, dat is letterlijk op de supportersavond gezegd. Wij vinden die kwesties opmerkelijk en onbegrijpelijk.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Rammstein keert in 2024 terug naar België.
“Ik blijf Rammstein fan, zelfs als Lindemann schuldig is”