De Ironische mode van Generation Z

Een nieuwe modetrend raast door Europa. Jongeren wenden zich af van dure merken naar een nieuw soort kledingmerk, namelijk dat van de ‘cheape’ winkels, zoals Lidl en Zeeman. Jongeren schamen zich niet meer om bij een goedkope winkel te shoppen?” Vraag je je misschien af. Maar daar gaat het niet om. Generatie Z-humor draait puur om ironie. Mensen dragen zulk schoeisel niet omdat ze de Zweedse kleurencombinatie mooi vinden, ze dragen het voor de ‘meme’. De lijn tussen internetcultuur en jongerencultuur is enorm dun geworden, als ze zelfs nog bestaat.  

En daar maken winkels uit de ‘lagere categorieën’ gretig gebruik van. Internetforums onder de loep nemen is hét nieuwe marktonderzoek. 

ColofonNaam
Tekstbadges_tekstElias Bogaerts
Anano Gogeshvili
VideoLisa Debeuckelaer
Arno Van Hout
Bryan Maesschalck
Wout Van Caeneghem
AudioJanne Genar
Melissa Borogovac
Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
stick and poke setje
Van mummies tot ‘tramp stamp’: de geschiedenis van tattoos