Bubble Tea van de Bubble Bar

Het populaire drankje Bubble Tea is in opmars in België: “Dit jaar zijn onze verkoopcijfers dubbel zo hoog”

Het Taiwanese drankje ‘Bubble Tea’ wordt alsmaar populairder. Ook hier in België weten meer mensen de weg naar de Bubble Tea shops te vinden. Wat is er nu zo speciaal aan het drankje? Kwok-Wai Fan sprong mee op de populariteit en opende zijn tweede zaak van Bubble Bar: “Er zit nog heel wat potentieel in. Ik ben ervan overtuigd dat Bubble Tea een blijvertje is.”

Waarom is het drankje zo populair?

“Het is een leuk product. De Tapiocaballetjes en de fruitparels geven een extra touch aan het drankje. Veel mensen vinden het ‘popping-effect’ waarbij de balletjes openspatten in je mond als je erop bijt, heel leuk.
Nochtans is Bubble Tea zeer traag overgewaaid. In het begin van onze zaak hadden we niet zoveel klanten. De eerste jaren waren dan ook heel moeilijk. We zijn er heel impulsief ingesprongen en we wisten niet goed of het wel een succes ging worden. Het was toen nog zeer onbekend. Het was rustig opbouwen en zoveel mogelijk bekendheid proberen krijgen. Plots is de verkoop dan beginnen stijgen en ondanks we in 2020 verplicht de deuren moesten sluiten, hebben we daarna niet veel gemerkt van deze lockdown.”

Wat is Bubble Tea?

“Het is een soort ijsthee afkomstig uit Taiwan, maar ondertussen ook al zeer bekend in heel Azië en hier in Europa begint het ook aan te slaan. Je hebt keuze tussen twee soorten: enerzijds verkopen we de melksmaken met Tapioca. Dat zijn de typische gekookte zetmeelballetjes in het drankje. Anderzijds hebben we ook de fruitsmaken met ‘Popping Boba’. Dat zijn de zogenaamde fruitballetjes die openspatten als je erop bijt.

In Azië zijn vooral de melksmaken populair. De menu bestaat daar uit negentig procent uit melksmaken. In België is het net omgekeerd. We merken dat de mensen hier sneller grijpen naar de fruitsmaken. Ik denk dat dit een kwestie van andere smaak is.”

Hoe komt het dat het drankje plots zoveel aandacht krijgt?

“Dat komt grotendeels door sociale media. Ons cliënteel bestaat vooral uit jongeren en die zijn natuurlijk heel actief op sociale media. Instagram en Tiktok spelen een belangrijke rol in het verspreiden van positieve reclame van Bubble Tea. Het drankje is vooral bekend van Tiktok. Daar verschenen de laatste tijd veel filmpjes over. Vaak komen jongeren naar onze winkel met een filmpje op Tiktok en ze vragen om hetzelfde te maken. Ik vraag dan of zij eigenlijk wel weten wat ze bestellen en het antwoord is dan vaak ‘neen’.”

Kunnen we spreken van een echte hype?

“Initieel dacht ik dat het een hype zou zijn, maar de populariteit is nu al een jaar aan het stijgen. Dat zien andere mensen ook en overal verschijnen er nu nieuwe winkeltjes die Bubble Tea verkopen. Toch denk ik niet dat het iets tijdelijks is. Er is namelijk nog een groot deel van de bevolking dat Bubble Tea helemaal niet kent en er zit dus nog potentieel in. Ik ben ervan overtuigd dat het een ‘blijvertje’ is.”

Bekijk hier de video.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Kledingstuk kringwinkel
Week van de Kringwinkel: “We willen de strijd tegen de textielindustrie op de politieke agenda plaatsen”