Kringwinkel

Heline Janssens van Kringwinkel Antwerpen: “Door inflatie steeg onze omzet met 30 procent”

Deze kerstperiode is het niet meer ongewoon dat er een pakje van de Kringwinkel onder de boom ligt. De Kringwinkel merkt dat er steeds meer spullen worden binnengebracht en steeds meer mensen hun kerstcadeaus bij hen inslaan. Winkelverantwoordelijke van De Kringwinkel Antwerpen Heline Janssens verklaart de populariteit van De Kringwinkel door de stijgende prijzen. 

Heerst er nog steeds een taboe rond het kopen van tweedehandscadeaus?

“Het taboe rond tweedehandsproducten blijft bestaan en de stap om De Kringwinkel binnen te wandelen is vaak nog groot. Gelukkig is dit taboe aan het verdwijnen en wordt De Kringwinkel steeds populairder. Er wordt momenteel enorm ingezet op het promoten van tweedehandsshoppen en de jeugd is er zeker al in mee.”

Hoe verloopt deze kerstperiode bij De Kringwinkel?

“We merken dat het deze periode steeds drukker is in De Kringwinkel. We zijn hierop voorzien en proberen de winkel zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de klant. Zo richtten we in elke Kringwinkel een kersthoekje in waar mensen inspiratie kunnen opdoen voor kerstcadeaus. We proberen een mooi aanbod te geven waar voor iedereen wat te vinden is.”

Merkt u een verschil tegenover de kerstperiode van vorig jaar?

“Tijdens de vakanties is het altijd druk in De Kringwinkel. Mensen hebben tijd en beginnen op te ruimen, waardoor ons aanbod ook wordt aangevuld. Daarnaast hebben we onze goede verkoop ook te danken aan de inflatie. Alles wordt duurder en je kan steeds minder kopen van je geld. Om die reden letten mensen meer op hun budget gelet en kopen ze dit jaar opvallend meer tweedehandscadeaus. Daardoor steeg onze omzet dit jaar met 30 procent.”

Welke cadeaus doen het dit jaar goed bij De Kringwinkel?

“Retrospeelgoed doet het heel goed dit jaar. Ouders herkennen speelgoed zoals Lego en Duplo uit hun kindertijd en willen hun kinderen laten kennis maken met dit speelgoed. Daarnaast doen kinderboeken, schoenen en handtassen het ook heel goed in onze winkel. We merken dat onze kersthoek inspiratie biedt voor klanten en daardoor ook tweedehandsdecoratie een populair item wordt op de feesttafel dit jaar.”

Hoe verwachten jullie dat de kerstperiode verder nog zal verlopen?

In deze Kringwinkel zijn we er alvast van overtuigd dat de kerstperiode een goede periode wordt. Er komen niet alleen lokale winkeliers langs, we zien ook veel toeristen. Zij kopen dan bijzondere bierglazen. Ook  studenten zien we steeds vaker terug en we kunnen al rekenen op enkele vaste bezoekers. Ik verwacht dat de komende kerstperiode een hele fijne periode wordt.”

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Kinepolis blijft boven water na zwak kwartaal