Ballers Market

Linne Dierckx van pop-upwinkel Ballers Market: “De ideale gelegenheid om mijn passies voetbal en mode samen te brengen”

Een trui van Dior die nog gedragen is door Tuur Dierckx of een paar sneakers die Maxim De Cuyper nog aanhad? Die kleren kan je op 22 en 23 december scoren in de Kloosterstraat in Antwerpen. Daar zal dan Ballers Market doorgaan, een pop-up winkel waar voetbalfans en modefanaten zich volledig kunnen uitleven. Je kan er kleren kopen die nog gedragen werden door professionele voetballers. Linne Dierckx, oprichtster van Woodwork, een bedrijf dat zich bezighoudt met lifestyle management voor voetballers, wilt zo de fans dichter bij hun favoriete spelers brengen.

Vrijdag en zaterdag is er in de Kloosterstraat een pop-up, Ballers Market, wat houdt dat juist in?

Het idee erachter is om kleren te verkopen van voetballers, kleren die ze niet meer willen of niet meer nodig hebben. Ik had dat idee een jaar geleden al. Ik woonde twee jaar samen met mijn broer en ik zag dat hij veel in zijn kast had hangen dat hij niet meer droeg, maar de neiging om het te verkopen was er niet. Dus ik vond het een goed idee om daar een concept van te maken, om zo de fans dichter bij de voetballers te brengen. Het is echt gewoon een shop waar je kleren kan kopen van professionele voetballers, en zo heb je wat het idee dat je in hun kast aan het shoppen bent. Ik heb ook bij alle kledingstukken een authenticiteitslabel voorzien, daar staat dan van wie het stuk was en zijn positie in de ploeg. Zo hebben de mensen echt het idee dat ze iets hebben wat niemand anders heeft.

Hoe duur zijn de kleren die verkocht worden?

Het is een mix van veel dingen. Er zijn zeker kledingstukken bij die heel duur zijn, bijvoorbeeld een jas van Dior of een nieuwe broek van Prada, dat zijn dure stuks natuurlijk. Maar er zijn evengoed t-shirts van Zara, we hebben Nike, Arket en Cos. Het is heel breed, en dat is ook de bedoeling. We willen een gemixt publiek krijgen van zowel voetbalfans als fashion enthusiasts. Dat is ook waarom ik het wou doen: mode en voetbal zijn twee dingen die me nauw aan het hart liggen en dit was voor mij de perfecte gelegenheid om die twee passies samen te brengen in één mooi concept.

Naar wie gaat het geld dat verdiend wordt met de verkoop?

Het grootste deel gaat naar de voetballers zelf en een kleiner deel is voor de pop-up. Alle voetballers hebben ook de keuze om tien procent van de opbrengst te doneren, en in dit geval is dat voor de Jan Vertonghen Foundation. Een organisatie die zieke kinderen willen aanzetten tot spelen, bewegen en creatief zijn.

Je hebt ook een bedrijf opgericht gefocust op jonge voetballers, maar wat doet Woodwork juist?

Een bedrijf gespecialiseerd in lifestylemanagement, personal branding en wardrobe styling van voetballers. Ik wil een vertrouwenspersoon zijn voor jonge voetballers, bijvoorbeeld als ze op reis gaan, als ze een probleem hebben, dat ze bij mij terecht kunnen. De personal branding heeft meer te maken met wie ze zijn als jonge speler, wie ze willen zijn en hoe ze dat kunnen uitstralen naar de buitenwereld. Als laatste de wardrobe styling, dat neem ik zelf volledig in handen. Ik kijk met hen naar hun kleerkast en hun kledingstijl en bekijk hoe we die kunnen aanpassen aan wie ze willen zijn. Dat is het grote verhaal achter Woodwork.

Waarom bent u begonnen met Woodwork?

Mijn broer is voetballer en wij waren altijd heel close. Ik heb heel zijn voetbalcarrière van dichtbij gevolgd en heb daar bepaalde dingen gezien die kunnen misgaan bij die jonge gasten. Je ziet heel vaak het patroon dat jonge spelers toekomen in een ploeg met oudere gasten en dat die hetzelfde beginnen dragen en zich hetzelfde beginnen gedragen. Op dat vlak wil ik een invloed hebben, dat ze zichzelf kunnen blijven in de voetbalwereld.

Hoelang bent u er al mee bezig?

Ik ben al anderhalf jaar bezig met de opstart en alles daarrond, maar ben officieel begonnen sinds september. Daarvoor was ik dat al een beetje aan het doen met een paar jongens die ik goed ken, maar nu is het ook voor andere mensen.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Cinematickets worden duurder
Cinemabezoekers worden schaars, tickets zijn duurder dan vroeger