Achter het glas de klanten bedienen

Nu dat het Coronavirus de hele wereld aan het overnemen is waaronder ook ons klein landje. Zitten we in lockdown. Alle winkels in België zijn gesloten Maar dat wilt niet zeggen dat de winkels met noodzakelijke producten zoals voedingen en medicijnen ook gesloten zijn. Ikzelf werk in een natuurwinkel waar ook voeding wordt verkocht dus wij zijn in deze tijden ook geopend. Hoe gaan wij als winkel om met het coronavirus en voorzien we de juiste maatregelen om de veiligheid van de klant en onszelf te verzekeren?  We hebben besloten om maximum vijf klanten per keer binnen te laten in de winkel. Iedere klant is verplicht om met Bancontact te betalen. Waar er volgens mij nog steeds veel bacteriën op kunnen zitten dus ontsmetten we het ieder half uur met een desinfecterende spray. Ook hebben we een glazen plaat gezet tussen de klant en onszelf om het gevaar op besmetting zo veel mogelijk te beperken. En wat voor ons misschien wel de belangrijkste maatregel is, raak alleen de producten aan die je gaat kopen. Want we werken met een webshop waar we onze eigen producten verkopen. Wanneer de klanten zomaar elk product aanraken en er dan bacteriën opzitten is dat voor ons niet prettig om dat dan nog aan te raken met het risico om besmet te geraken. Ondanks al deze maatregelen merk ik toch dat ik en mijn collega’s ons nog steeds niet 100 procent veilig voelen.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Landskampioen Antwerp hoopt tegen Club Brugge uit negatieve spiraal te kruipen