Een nieuwe modetrend raast door Europa. Jongeren wenden zich af van dure merken naar een nieuw soort kledingmerk, namelijk dat van de ‘cheape’ winkels, zoals Lidl en Zeeman. Jongeren schamen zich niet meer om bij een goedkope winkel te shoppen?” Vraag je je misschien af. Maar daar gaat het niet om. Generatie Z-humor draait puur om ironie. Mensen dragen zulk schoeisel niet omdat ze de Zweedse kleurencombinatie mooi vinden, ze dragen het voor de ‘meme’. De lijn tussen internetcultuur en jongerencultuur is enorm dun geworden, als ze zelfs nog bestaat.
En daar maken winkels uit de ‘lagere categorieën’ gretig gebruik van. Internetforums onder de loep nemen is hét nieuwe marktonderzoek.
Colofon | Naam | |
Tekst | Elias Bogaerts Anano Gogeshvili | |
Video | Lisa Debeuckelaer Arno Van Hout Bryan Maesschalck Wout Van Caeneghem | |
Audio | Janne Genar Melissa Borogovac |