4 dingen die De Lijn beter kan doen volgens reizigers

De bussen en trams van De Lijn die reizigers frustreren is een cliché in de Vlaamse samenleving.

Wanneer komt die godverdomse tram?

“Ik weet nooit wanneer die godverdomse trams gaan komen! Ze kunnen best meer trams inschakelen. Dat is ook veiliger met corona omdat dan niemand in mijn nek zit te hijgen met hun corona-adem.”

Wat is dat vreemde geurtje?

“Soms voel ik me niet veilig op de tram. Ik ben bang om corona te krijgen door een onbekend persoon die voor mij op de tram was. Ik heb  nooit het gevoel dat de trams en bussen echt goed schoongemaakt worden, ook al zeggen ze dat het wel gebeurt.”

Een andere reiziger herinnert zich een voorval van een tijd geleden: “Een paar jaar geleden circuleerde een video rond op het internet van een meisje dat plaste in de tram. Ik walgde daar echt door. Ik heb ook mensen letterlijk in hun neus zien peuteren en het zien afvegen aan de knoppen. Het is soms echt niet te doen!”

Track & Trace

Een van de passanten stelde voor om een trackingsysteem in te voeren voor de bussen en trams. “Als je echt live de locatie kon zie van de vervoermiddelen zou je beter weten welke tram of bus je het best kan pakken. Dat maakt het efficiënter en verdeelt de passagiers waarschijnlijk ook beter over de trams en bussen. Op die manier zitten wij ook minder op mekaar gepropt.”

Betere samenwerking met de NMBS

Een van de reizigers vond een betere samenwerking met de NMBS nodig. “ Als ik van de trein stap, moet ik vaak nog en uur op een bus wachten. Als de NMBS en De Lijn hun ritten beter op mekaar zouden afstemmen zou onze tevredenheid over De Lijn echt wel hoger zitten.”

ColofonNaam
Tekstbadges_tekstDeniz Nalbantov
Eindredactie tekstMartha Van den Eede
Eindredactie onlineDeniz Nalbantov
Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Een afgesloten Meir