Blauwhemd

KSA Puurs verwent bierliefhebbers met nieuw bier

Ouders van de jeugdige KSA-leden zullen voortaan wel eens twee keer nadenken vooraleer ze hun zoon aanmanen om zijn blauwe hemden zeker mee te nemen op kamp. Die blauwe hemden maken niet alleen deel uit van het felbegeerde uniform van KSA Puurs, maar ‘Blauwhemd’ is tevens de naam van het nieuwste bier dat KSA Puurs om de markt gaat brengen.

Door de coronacrisis zijn er een paar evenementen van verschillende jeugdbewegingen niet kunnen doorgaan. Bij KSA Puurs werden de kaas- en bieravond, Pukema-Plage en de Lloret Night fuif van de kalender geschrapt. Om de gederfde inkomsten te recupereren brengt KSA Puurs nu zijn eigen bier uit. ‘Blauwhemd’ is een eigen brouwsel en uniek voor de streek. De link met de jeugdbeweging is kenmerkend. Voor het maken van het bier kreeg KSA Puurs deze zomer een uitnodiging van de plaatselijke brouwerij BeerSelect in Gent. De brouwerij nodigde enkele leden uit voor een rondleiding en een degustatie ter plaatse. Op het einde van de rondleiding proefden de KSA-leden een brouwsel dat speciaal door BeerSelect ontworpen is. De smaak van dat brouwsel beviel de leiding van de KSA zo goed dat men meteen een bestelling van 500 liter plaatste. Om een naam voor het bier nieuwe bier te verzinnen ging KSA Puurs voor old school en kozen ze voor de naam ‘Blauwhemd’. “Een blauw hemd is nog altijd het belangrijkste onderdeel van het uniform van onze jeugdbeweging. Een echte KSA’ er is trots op zijn unieke blauwe hemd en herkent het meteen aan de verschillende verzameling schildjes en versieringen. Voor het ontwerp van het logo en het bieretiket kozen we dit kledingstuk. Het logo is een deel van het KSA-logo met een leeuwenhoofd. Het leeuwenhoofd is een verwijzing naar de jongste groep binnen KSA, namelijk de leeuwkes. Het blond speciaalbier bevat 7,1% alcohol en is ruim gevuld met 33cl gerstenat”, klinkt het bij KSA Puurs.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Seppe Van Pottelbergh, communicatieverantwoordelijke Kazou:“Blijven ijveren voor andere regels tot niemand uitgesloten kan worden”