Bahi Oiaissa van bakkerij Marrakech

Bahi Oiaissa van bakkerij Marrakech: “We merken dat onze klanten vroeger meer kochten dan nu”

De wereldwijde crisis treft onze bakkerijen harder dan ooit. Bakkers met Marokkaanse roots staan bekend voor hun lagere prijzen, maar deze behouden wordt ook voor hen een moeilijke zaak. Bahi Oiaissa van bakkerij Marrakech in Deurne ondervindt zelf hoe lastig het tegenwoordig is.

Wij voelen het vooral door onze klanten. Ze voelen erg hard dat het leven veel duurder wordt. Wanneer ik een babbeltje doe met klanten, gaat het redelijk snel over de crisis. Dat je niet meer hetzelfde betaalt als een jaar geleden, is iets waar ze vaak over klagen. Zeker als het over het brood in het algemeen gaat. Daar merken de klanten zeker dat de prijs enorm hard de lucht in is geschoten. De crisis laat de mensen beseffen dat ze op geld moeten letten en dat voelen wij ook.

Jullie zijn gekend voor de schappelijke prijzen van het brood. Hoe proberen jullie deze prijs te houden?

Onze prijzen zijn nog steeds hetzelfde als bij de opstart van de zaak. Het zal echter wel moeilijk worden om deze prijzen te kunnen blijven behouden. Net zoals onze klanten, hebben we schrik dat de prijzen van grondstoffen en energie nog meer zullen stijgen. Op lange termijn kan dit zeker gevolgen hebben voor de verkoopprijs van ons brood.

Wat verwacht jij dat de toekomst zal brengen voor jouw bakkerij?

Ik hoop oprecht dat de toekomst beterschap brengt. Daarmee bedoel ik niet alleen de crisis die heel België treft maar ook de oorlog in Oekraïne. Het is verschrikkelijk dat er weer maar eens een nieuwe oorlog aan de gang is. Het feit dat deze ook veel problemen in Europa veroorzaakt doet er absoluut niet goed aan.

Het valt op dat meer en meer bakkers de deuren moeten sluiten.

Dat klopt volledig. Iets dat opvalt is dat klanten steeds minder naar de bakkerijen komen als de prijzen van het brood omhoog gaan. Wanneer de bakkers met problemen dan ook nog hun klanten verliezen, dan is het wel logisch dat veel bakkers de deuren moeten sluiten. Daarom willen we zelf onze prijzen niet veranderen.

Hoe belangrijk zijn de vaste klanten voor jullie bakkerij?

Onze klanten zijn van erg groot belang voor ons, dat is vanzelfsprekend. Zonder hen kunnen we natuurlijk niet rendabel zijn. We merken dat onze klanten vroeger meer kochten dan nu. Ook dit is een spijtig gevolg van de crisis. Velen zeggen dat we een goede en schappelijke prijs hebben en dat de kwaliteit van ons brood zeer goed is. Ook al heerst er een zware crisis, die laatste 2 zaken willen we absoluut behouden.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
European Parliament
EuroFusion: “Embracing Diversity, United in Identity”