Een studente die bloed doneert. Ze wacht tot dat ze klaar is.

Rode Kruis-campagne ‘Bloedserieus’ motiveert studenten om bloeddonor te worden

Rode Kruis-Vlaanderen voert hun Bloedserieus-campagne op hogescholen door heel Vlaanderen. Met deze actie proberen ze 6000 studenten bloed te laten doneren. ‘Bloedserieus’ richt zich op het creëren van een vertrouwde omgeving, in de hoop studenten de weg te laten vinden naar donorcentra voor zowel bloed- als plasmadonaties.

Studenten doneren bloed op de AP Hogeschool

Op de AP Hogeschool doneren Antwerpse studenten hun bloed voor het Rode Kruis-Vlaanderen. Het is volgens het Rode Kruis belangrijk dat meer jonge mensen beginnen met bloed doneren. Daarom lanceerden zij ‘Bloedserieus’. Student Zuring Emin vindt de actie succesvol, doordat Rode Kruis naar scholen toekomt wordt het doneren toegankelijker voor studenten.

Auteurs | Lune van der Putte, Daniël van Overveld (Redactie 5)

Studenten vergroten de bloedvoorraad voor het Rode Kruis

Hoewel er op dit moment geen directe zorgen zijn over een tekort aan donoren, vindt het Rode Kruis het cruciaal om jonge mensen te enthousiasmeren voor deze actie. Door zich te richten op hogescholen en universiteiten, hopen ze een nieuwe generatie donoren aan te spreken en op lange termijn betrokken te houden.

Auteur | Lune Daemen (Redactie 3)

Rode Kruis-actie Bloedserieus vindt plaats op Campus Noorderplaats: “Ik geef regelmatig bloed, de impact van doneren is groter dan je denkt”

Vrouw knijpt in kussentje (Foto: Mouna Vannot)

Het Rode Kruis organiseert de actie Bloedserieus dit najaar in 13 verschillende steden. Op 17 oktober was de opkomst groot op Campus Noorderplaats in Antwerpen. Tijdens bloed doneren knijp je in een kussentje om je bloedsomloop aan te sporen. Het Rode Kruis benadrukt het belang van bloed geven iedere keer opnieuw met hun campagne, want je redt er effectief mensenlevens mee.

Auteur | Mouna Vannot (Redactie 5)

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Hoe behulpzaam zijn Antwerpse reizigers?