etalage van diamantenwinkel met juwelen in

Woordvoerder van Antwerp World DIamond Centre, Ine Tassignon: “We krijgen alsmaar meer concurrentie van de lab-grown diamanten”

Afgelopen woensdag kwam de diamanthandel samen om de toekomstplannen te onderhandelen.Een gezamenlijke reclamecampagne gebruiken om de vraag naar diamanten te doen stijgen is de nieuwe strategie van de diamantindustrie. De nood aan extra aandacht voor de natuurlijke diamanten is volgens woordvoerder Ine Tassignon dringend nodig.

Waarom gaat het zo slecht met de diamantenindustrie?

De afgelopen tien jaar is er veel minder moeite gestoken in het promoten van natuurlijke diamanten en mensen warm maken voor deze producten. We zien dat goede reclame belangrijk is omdat we steeds meer concurrentie krijgen van de lab-grown diamanten. Dat zijn diamanten die in de fabrieken gemaakt worden en dus niet uit de mijnen en de grond komen.
We zijn twee grote concurrenten van elkaar. Vandaar dat er een grotere noodzaak is om campagne te voeren voor natuurlijke diamant.

Hoe pakken jullie deze campagne aan?

We willen de mensen opnieuw warm maken voor de natuurlijke diamanten. De eerste stap is ondertussen genomen en die was om grote industriespelers de koppen bij elkaar te laten steken. Die beslisten dat we dringend iets moeten doen. We moeten opnieuw “generic marketing” gaan voeren rond het product natuurlijke diamanten. Dat betekent  ​​het promoten van de bekendheid van het merk door onder meer in de algemene pers te zetten.

Welke thema’s zullen worden benadrukt in de campagne?

We gaan vooral veel moeten werken aan storytelling. Wat is natuurlijke diamant, hoe draagt natuurlijke diamant bij tot het maatschappelijk en economisch welzijn van de landen waarin die diamanten gemijnd worden. Er zijn grote maatschappelijke projecten die draaien rond diamant in bepaalde landen, in Botswana bijvoorbeeld waar dan meer dan 80 procent van de mensen echt leeft van dit product.

Hoe wordt de campagne gefinancierd?

Er zijn verschillende mogelijkheden om de fondsen daarvoor te gaan ophalen. Voor ons als Antwerp World Diamond Center is het heel belangrijk dat het gebeurt op een pragmatische manier, op een haalbare manier, maar vooral op een manier waarbij iedereen zijn steentje bijdraagt.
Maar vandaag is dat nog helemaal niet het geval, en dat zal nog wel wat tijd kosten.
Vandaag is het idee gezet. Nu moeten we van daar verdergaan.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Huwen tijdens een pandemie: “Je trouwt niet voor een groot feest, maar voor elkaar”