Kahoot!: de onverwachte rots in de branding

Een onverwachte rots in de branding: Kahoot!

Voor de quarantaine was Kahoot! geen onbekende, al zeker niet voor studenten. Maar dat het voor meer kon worden gebruikt dan enkel en alleen lessen? Dat is een nieuwe ontdekking geweest voor mijn vrienden en ik. 

We zochten iets om samen te doen met onze vriendengroep maar natuurlijk van op afstand. Eerst hoorden we van online weerwolven, maar dat werkte niet voor ons. Letterlijk, het spel wou bij sommige van ons niet eens opstarten. Een plan B? Sunnieday! Persoonlijk kende ik deze website nog niet, toen ik jong was speelde ik wel Habbo. Het concept leek me nogal gelijk en na wat research heb ik dus ondervonden dat Sunnieday een (mogelijks illegale) kopie is van Habbo. Op Sunnieday kan je je wel even amuseren maar na een tijd hadden we het allemaal wel wat gezien.

Zo ging onze zoektocht naar een gezamenlijke hobby verder. Iemand uit onze vriendengroep vertelde dan dat ze al eens een belachelijke Kahoot! had gemaakt met haar klasgenoten om de website wat te leren kennen. Dat bracht ons tot het idee om iedereen een Kahoot! te laten maken over zijn/haar leven. Zo konden we samen een gezellige avond opvullen en elkaar nóg beter leren kennen!  Geen inspiratie? Ook geen probleem! Op hun website vind je ook reeds gemaakte Kahoots.

Ik raad het iedereen aan om eens te proberen. Je kan je scherm delen via bijvoorbeeld Microsoft Teams of Zoom. Nog één tip: maak de laatste vraag ‘Wie nomineer ik na mij?’ en het juiste antwoord moet dan als volgende zijn/haar Kahoot! starten. Dat zorgt voor een vlot verloop en de redenering kan soms heel grappig zijn! 

Veel plezier! 

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
“Die sexy foto’s zijn niet zonder risico’s”