Bestel ik een koelkast bij CoolBlue. Moest die de volgende dag geleverd en geplaatst worden, levert CoolBlue de verkeerde. En normaal gezien lossen ze zo’n probleem de volgende dag op, maar vanwege het corona virus en de enorme drukte van bestellingen in deze tijd, gaat dat pas later(datum onbekend). Nu zit mijn familie en ik met de verkeerde koelkast.
Dit is een voorbeeld, maar laat staan wat andere particulieren/ondernemingen meemaken. Dit is een grote economische crisis geworden. Ik zie kennissen die een goed werkend bedrijf hebben die miljoenen draaien, nu zonder inkomsten. Met daarbovenop: miljoenen schulden door corona.
En dat niet alleen, mijn vlucht die ik in de paasvakantie naar Rusland had gepland, is geannuleerd. Mijn vriend die een vlucht heeft naar Zuid-Afrika, die niet kan gaan vanwege corona, moet vechten voor zijn geld terug te krijgen. En het ergste, mijn papa die 2 weken geleden vertrokken is op vakantie naar Rusland, zit daar nu vast en hij mag/kan niet terugkeren vanwege de Russische lockdown en tekort aantal vluchten naar België.
Hoe ik hierdoor inzit, is namelijk slecht. Ik probeer het positieve te zien en hopen dat alles goed gaat, maar toch ervaar ik angst. Angst en stress voor mijn familieleden en vrienden. Bang zijn dat mijn grootouders geïnfecteerd worden. Of iemand dichtbij.
Uiteindelijk lost angst niets op en creëert het alleen paniek. En dat kan heel slecht uitlopen. We moeten sterk en positief blijven. Niet voor ons maar voor de mensen van wie we houden.