Corona routine

Week drie vloog weer voorbij, 2 verjaardagen in het gezin gevierd en veel gebeld met vrienden. Het begint al wat vertrouwder aan te voelen. Er begint een beetje een ritme te komen in een dag. Het is zeer belangrijk om je dagen uit te plannen en een ritme te geven. Zeker omdat het waarschijnlijk nog wel even gaat duren voor we het normale leven terug gaan zien.

Één van de belangrijkste dingen om een ritme te hebben is opstaan. Nu je geen echte reden hebt om op te staan, ga je dat ook niet direct willen doen. De eerste dagen heb ik natuurlijk ook uitgeslapen om wat slaap in te halen. Na een aantal dagen vond ik zelf ook dat ik geen fut meer had om school te doen na laat op te staan. Vanaf dat moment ben ik op tijd beginnen opstaan. Ik doe dit door mijn raam open te zetten heel de nacht, zo word ik wakker door het licht in de morgen. Ook heb ik een natuurlijke wekker want om één of andere reden word ik altijd rond acht uur wakker. Je kan ook een wekker zetten maar persoonlijk ben ik hier geen fan van.

Het is zeker ook belangrijk om op bepaalde uren pauze te nemen tijdens het leren. Pauzes kun je natuurlijk inplannen hoe je het zelf wilt. Iets heel belangrijk wat mensen vergeten, is dat een pauze dient om even weg te zijn bij het boeken. Beweeg daarom een beetje tijdens de pauze en probeer dit te doen in een andere kamer.

Ten slotte is het zeer belangrijk om op een zelfde tijdstip te gaan slapen. Dit zorgt voor een betere nachtrust waardoor je natuurlijke wekker ook makkelijker werkt in de morgen. Je zal zo ondervinden dat je wakkerder bent en meer energie gaat hebben.

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
20% van Belgen wil geen coronavaccin – wrAP spreekt met anti-vaxxer