Wereldbol op King Island
Wereldbol gedraaid op King Island

OP WERELDREIS IN TIJDEN VAN CORONA

In deze bizarre tijd willen we allen graag dicht bij familie zijn. Voor Yentl, een wereldreiziger pur sang, is dat op dit moment onmogelijk. Hij zit sinds een aantal maanden vast op King Island, een eiland ten zuiden van Australië.

“In de eerste plaats kwam ik op Kind Island terecht om er te werken. Ik reis voltijds de wereld rond, en dat begon financieel te ontstemmen. Je wil als reiziger natuurlijk een beetje ‘leven’ onderweg. Zo belandde ik hier op een kaasboerderij en trok ik in bij twee backpackers die tijdelijk een huisje huren. Ondertussen is de situatie helemaal gekeerd, en zit ik hier in feite gewoon vast. Er vertrekken geen ferry’s meer naar het Australische vasteland, laat staan dat ik terug naar België zou vliegen. Als kers op de taart nam ik geen gsm mee, dus is contact houden met familie erg moeilijk…”

Ondanks de situatie kijkt Yentl vooral naar de positieve kant. “Ik was hoe dan ook nog niet klaar om naar huis te keren. Andere culturen ontdekken, nieuwe mensen ontmoeten, een beetje overal wonen, .. dat is mijn leven. In België gaan werken à la huisje-tuintje-kindje-principe, nee bedankt. Ik zou nergens liever zijn op dit moment. En omdat ik een huis deel is er toch een beetje dat familiegevoel. Ook is het eiland fantastisch mooi, en voel ik me hier dankzij de lokale bevolking meer dan thuis!”

De toekomst ziet hij nog steeds rooskleurig. “Door corona kan ik even op adem komen. Een tijdje niet constant verhuizen, geld sparen, terug op mijn positieven komen, nieuwe plannen maken, … Dat doet deugd. Toen ik hier aankwam had ik nood aan een dagelijks leven met ritme en structuur. Maar ondertussen sta ik te popelen om terug het onbekende in te duiken…”

Wil je dat anderen dit ook lezen? Deel!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Kahoot!: de onverwachte rots in de branding
Een onverwachte rots in de branding: Kahoot!